Po ostatnim “Gameplay Deep Dive”, czyli zwiastunie rozgrywki, dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji. Poruszono kwestie tego, jak będzie wyglądać rozgrywka słownie, ale i na przykładzie wizualizacji i faktycznych filmów z gry. Wyszedł także artykuł “Pitch Notes” omawiający wszystkie kwestie. W tym artykule skupimy się na Hypermotion V.
Hypermotion V to przede wszystkim ulepszona technologia, która będzie wykorzystywana w EA FC 24. Ma ona na celu poprawę realizmu rozgrwyki i sprawienie ruchów zawodnika jeszcze lepszymi i atrakcyjniejszymi. “V” to skrót od “wolumetryczny”. Cała reszta artykułu to przetłumaczony, szczegółowy artykuł od EA SPORTS.
Wideo prezentujące
HyperMotionV [PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC]
Dokonując największego jak dotąd skoku w autentyczności i realizmie rozgrywki, HyperMotionV przekłada rytm i płynność prawdziwego futbolu na światową grę, korzystając z danych wolumetrycznych z ponad 180 meczów najwyższego poziomu z rozgrywek takich jak UEFA Men’s and Women’s Champions League, Premier League i LaLiga EA SPORTS. Oznacza to, że ruch w EA SPORTS FC™ 24 pochodzi od drużyn takich jak Real Madryt, PSG i Manchester City, a na animacje setek graczy w grze wpływają działania prawdziwych profesjonalistów na boisku.
Zaawansowane przechwytywanie meczów 11 na 11 i uczenie maszynowe łączą się, aby ożywić HyperMotionV:
Zaawansowane przechwytywanie meczu 11 na 11 [PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC]
Dane wolumetryczne pomagają zasilać HyperMotionV — pełne drużyny rozgrywające pełne mecze w najlepszych rozgrywkach na całym świecie, rejestrowane na żywo przez zestaw kamer rozmieszczonych na stadionach, co oznacza, że dane od graczy wpływają na sposób, w jaki poruszają się w grze.
Uczenie maszynowe [PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC]
Wykorzystując dane Advanced 11v11 Match Capture, HyperMotionV uczy autorskiego algorytmu uczenia maszynowego EA SPORTS FC™, jak odtwarzać realistyczny ruch piłki nożnej, nawet w czasie rzeczywistym, aby światowa gra była wciągająca i wyjątkowa.
W EA SPORTS FC™ 24 wykorzystaliśmy uczenie maszynowe, aby ulepszyć ruch między kontaktami z technicznym dryblingiem i udoskonalić funkcję ML-Flow.
Technologia rozgrywki HyperMotionV odblokowuje następujące funkcje w grze EA SPORTS FC™ 24:
Ruch wolumetryczny całego zespołu [PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC]
Dane wolumetryczne HyperMotionV napędzają autentyczny ruch 11 na 11, przechwytując jednocześnie wszystkich 22 graczy w prawdziwych meczach. Rezultatem jest ponad 11 000 realistycznych animacji piłkarskich, prawie dwa razy więcej niż w zeszłym roku, dzięki czemu obie drużyny poruszają się jak najlepsze kluby na świecie — jako drużyna.
Mimika AI
AI Mimic zbiera rzeczywiste dane wolumetryczne piłkarzy i wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję do odtworzenia unikalnych ruchów ciała na żywo w EA SPORTS FC™ 24, umożliwiając fanom poznanie charakterystycznego stylu biegania Haalanda – a także 1200 innych najlepszych piłkarzy w światowej grze.
AcceleRATE 2.0 [PlayStation 5, Xbox Series X|S, and PC]
AcceleRATE 2.0 znacznie rozszerza naszą funkcję AcceleRATE, dzieląc nasz system ruchu gracza na bardziej unikalne archetypy. Dzięki temu możemy zaprezentować bardziej szczegółowe osobowości w przyspieszeniu graczy i jeszcze bardziej poprawić żywotność różnych typów graczy w EA SPORTS FC™ 24.
Szybkie odświeżenie podstawowych typów przyspieszenia:
- Kontrolowany: Większość graczy w EA SPORTS FC™ 24 należy do podstawowego typu kontrolowanego, ponieważ przyspieszają w bardziej zrównoważony i kontrolowany sposób.
- Eksplozywny: niżsi i bardziej zwinni gracze, którzy szybciej rozpoczynają grę, ale ich tempo przyspieszania spada po początkowym przyspieszeniu.
- Przedłużony: wyżsi i silniejsi gracze, którzy zaczynają powoli, ale rozwijają się na dłuższych dystansach, gdy już się rozkręcą.
W EA SPORTS FC™ 24 wprowadzamy cztery nowe style przyspieszenia, które reprezentują więcej stylów poruszania się graczy:
- Kontrolowany eksplozywny – 50% eksplozywny, 50% kontrolowany
- Głównie eksplozywny – 70% eksplozywny, 30% kontrolowany
- Kontrolowany przedłużony – 50% przedłużony, 50% kontrolowany
- Głównie przedłużony – 70% przedłużony, 30% kontrolowany
AcceleRATE jest automatycznie przypisywany graczom na podstawie kombinacji ich atrybutów przyspieszenia, wzrostu, zwinności i siły. To powiedziawszy, przyspieszenie i prędkość sprintu są nadal głównymi czynnikami decydującymi o ogólnej szybkości gracza.
Oto jak przypisane są kategorie AcceleRATE:
Typ | Wzrost | Zwinność | Siła | Przyspieszenie | Zwinność vs Siła – różnica |
Explosive (Pure) | <= 175 cm (~5’9’’)
[5’9.3 ft / 176.2 cm] |
>= 80 | — | >= 80 | >= 20 |
Mostly Explosive | <= 182 cm (~6’0’’)
[6’0 ft / 183.1 cm] |
>= 70 | — | >= 80 | >= 12 |
Controlled Explosive | <= 182 cm (~6’0’’)
[ 6’0 ft / 183.1 cm] |
>= 65 | — | >= 70 | >= 4 |
Controlled | Any | Any | Any | Any | Any |
Controlled Lengthy | >= 181 cm (~5’11’’)
[5’11.1 ft / 180.6 cm] |
— | >= 65 | >= 40 | >= 4 |
Mostly Lengthy | >= 183 cm (~6’0’’)
[5’11.8 / 182.57 cm] |
— | >= 75 | >= 55 | >= 12 |
Lengthy (Pure) | >= 188 cm (~6’2’’)
[6’1.8 ft / 187.45 cm] |
— | >= 80 | >= 55 | >= 20 |
Gra ciałem
Kinetyczna “tarcza” [PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC]
- Wykorzystując tę samą technologię, co Kinetic Air Battles, te nowe animacje dwóch graczy z tarczami zapewniają bardziej realistyczne bitwy o piłkę, gdy gracz próbuje osłonić przeciwnika.
Odpychanie tarczą – pozwala stworzyć miejsce przeciwnikom, odpychając ich od piłki
- Naciśnij L2 || LT, aby poprosić o Odepchnięcie Tarczą
- Odepchnięcia są tym skuteczniejsze, im większa jest różnica Siły między osłaniającym a graczem, którego próbują odepchnąć
OBRONA przy trzymaniu L2 || LT
- Skuteczność tarczy jest tym mniejsza, im dłużej przycisk tarczy jest przytrzymany.
- Im silniejszy gracz, tym dłużej może skutecznie osłaniać.
- Wpływ Atrybutów na mechanikę Tarcz został zwiększony, przy czym Siła ma największy wpływ.
- W systemie osłon wprowadzono ulepszenia, w tym skuteczność osłon, siłę osłon i interakcje.
Fizyka piłki
Sztuczna inteligencja wspiera sztuczną inteligencję True Flight Ball Physics, badając setki rzeczywistych podań, strzałów, rzutów wolnych i dośrodkowań oraz dostrajając je, aby piłka opadała, skręcała i szybowała w EA SPORTS FC™ 24 w taki sam sposób, w jaki kopią ją niektórzy z najlepszych piłkarzy.
Ręce AI
Rękawiczki StretchSense rejestrują naturalne ruchy dłoni na nowym poziomie szczegółowości i przekazują te dane do sztucznej inteligencji, aby generować ruchy dłoni w ruchu, które odzwierciedlają ruchy dłoni, nadgarstków i palców, gdy piłkarze grają w The World’s Game.