Strona główna EA SPORTS FC EA FC 24 EA SPORTS FC™ 24 – omówienie działania Hypermotion V
EA FC 24

EA SPORTS FC™ 24 – omówienie działania Hypermotion V

2.1k
Po ostatnim “Gameplay Deep Dive”, czyli zwiastunie rozgrywki, dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji. Poruszono kwestie tego, jak będzie wyglądać rozgrywka słownie, ale i na przykładzie wizualizacji i faktycznych filmów z gry. Wyszedł także artykuł “Pitch Notes” omawiający wszystkie kwestie. W tym artykule skupimy się na Hypermotion V. 




Hypermotion V to przede wszystkim ulepszona technologia, która będzie wykorzystywana w EA FC 24. Ma ona na celu poprawę realizmu rozgrwyki i sprawienie ruchów zawodnika jeszcze lepszymi i atrakcyjniejszymi. “V” to skrót od “wolumetryczny”. Cała reszta artykułu to przetłumaczony, szczegółowy artykuł od EA SPORTS. 

Wideo prezentujące




HyperMotionV [PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC]

Dokonując największego jak dotąd skoku w autentyczności i realizmie rozgrywki, HyperMotionV przekłada rytm i płynność prawdziwego futbolu na światową grę, korzystając z danych wolumetrycznych z ponad 180 meczów najwyższego poziomu z rozgrywek takich jak UEFA Men’s and Women’s Champions League, Premier League i LaLiga EA SPORTS. Oznacza to, że ruch w EA SPORTS FC™ 24 pochodzi od drużyn takich jak Real Madryt, PSG i Manchester City, a na animacje setek graczy w grze wpływają działania prawdziwych profesjonalistów na boisku.

Zaawansowane przechwytywanie meczów 11 na 11 i uczenie maszynowe łączą się, aby ożywić HyperMotionV:

Zaawansowane przechwytywanie meczu 11 na 11 [PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC]

Dane wolumetryczne pomagają zasilać HyperMotionV — pełne drużyny rozgrywające pełne mecze w najlepszych rozgrywkach na całym świecie, rejestrowane na żywo przez zestaw kamer rozmieszczonych na stadionach, co oznacza, że ​​dane od graczy wpływają na sposób, w jaki poruszają się w grze.

Uczenie maszynowe [PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC]

Wykorzystując dane Advanced 11v11 Match Capture, HyperMotionV uczy autorskiego algorytmu uczenia maszynowego EA SPORTS FC™, jak odtwarzać realistyczny ruch piłki nożnej, nawet w czasie rzeczywistym, aby światowa gra była wciągająca i wyjątkowa.

W EA SPORTS FC™ 24 wykorzystaliśmy uczenie maszynowe, aby ulepszyć ruch między kontaktami z technicznym dryblingiem i udoskonalić funkcję ML-Flow.

Technologia rozgrywki HyperMotionV odblokowuje następujące funkcje w grze EA SPORTS FC™ 24:

Ruch wolumetryczny całego zespołu [PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC]

Dane wolumetryczne HyperMotionV napędzają autentyczny ruch 11 na 11, przechwytując jednocześnie wszystkich 22 graczy w prawdziwych meczach. Rezultatem jest ponad 11 000 realistycznych animacji piłkarskich, prawie dwa razy więcej niż w zeszłym roku, dzięki czemu obie drużyny poruszają się jak najlepsze kluby na świecie — jako drużyna. 

Mimika AI

AI Mimic zbiera rzeczywiste dane wolumetryczne piłkarzy i wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję do odtworzenia unikalnych ruchów ciała na żywo w EA SPORTS FC™ 24, umożliwiając fanom poznanie charakterystycznego stylu biegania Haalanda – a także 1200 innych najlepszych piłkarzy w światowej grze.

AcceleRATE 2.0 [PlayStation 5, Xbox Series X|S, and PC]

AcceleRATE 2.0 znacznie rozszerza naszą funkcję AcceleRATE, dzieląc nasz system ruchu gracza na bardziej unikalne archetypy. Dzięki temu możemy zaprezentować bardziej szczegółowe osobowości w przyspieszeniu graczy i jeszcze bardziej poprawić żywotność różnych typów graczy w EA SPORTS FC™ 24.

Szybkie odświeżenie podstawowych typów przyspieszenia:

  • Kontrolowany: Większość graczy w EA SPORTS FC™ 24 należy do podstawowego typu kontrolowanego, ponieważ przyspieszają w bardziej zrównoważony i kontrolowany sposób.
  • Eksplozywny: niżsi i bardziej zwinni gracze, którzy szybciej rozpoczynają grę, ale ich tempo przyspieszania spada po początkowym przyspieszeniu.
  • Przedłużony: wyżsi i silniejsi gracze, którzy zaczynają powoli, ale rozwijają się na dłuższych dystansach, gdy już się rozkręcą.

W EA SPORTS FC™ 24 wprowadzamy cztery nowe style przyspieszenia, które reprezentują więcej stylów poruszania się graczy:

  • Kontrolowany eksplozywny – 50% eksplozywny, 50% kontrolowany
  • Głównie eksplozywny – 70% eksplozywny, 30% kontrolowany
  • Kontrolowany przedłużony – 50% przedłużony, 50% kontrolowany
  • Głównie przedłużony – 70% przedłużony, 30% kontrolowany

AcceleRATE jest automatycznie przypisywany graczom na podstawie kombinacji ich atrybutów przyspieszenia, wzrostu, zwinności i siły. To powiedziawszy, przyspieszenie i prędkość sprintu są nadal głównymi czynnikami decydującymi o ogólnej szybkości gracza.

Oto jak przypisane są kategorie AcceleRATE:

Typ Wzrost Zwinność Siła Przyspieszenie Zwinność vs Siła
– różnica
Explosive (Pure) <= 175 cm (~5’9’’)

[5’9.3 ft / 176.2 cm]

>= 80 >= 80 >= 20
Mostly Explosive <= 182 cm (~6’0’’)

[6’0 ft / 183.1 cm]

>= 70 >= 80 >= 12
Controlled Explosive <= 182 cm (~6’0’’)

[ 6’0 ft / 183.1 cm]

>= 65 >= 70 >= 4
Controlled Any Any Any Any Any
Controlled Lengthy >= 181 cm (~5’11’’)

[5’11.1 ft / 180.6 cm]

>= 65 >= 40 >= 4
Mostly Lengthy >= 183 cm (~6’0’’)

[5’11.8 / 182.57 cm]

>= 75 >= 55 >= 12
Lengthy (Pure) >= 188 cm (~6’2’’)

[6’1.8 ft / 187.45 cm]

>= 80 >= 55 >= 20

 

Gra ciałem

Kinetyczna “tarcza” [PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC]

  • Wykorzystując tę ​​samą technologię, co Kinetic Air Battles, te nowe animacje dwóch graczy z tarczami zapewniają bardziej realistyczne bitwy o piłkę, gdy gracz próbuje osłonić przeciwnika.

Odpychanie tarczą – pozwala stworzyć miejsce przeciwnikom, odpychając ich od piłki

  • Naciśnij L2 || LT, aby poprosić o Odepchnięcie Tarczą
  • Odepchnięcia są tym skuteczniejsze, im większa jest różnica Siły między osłaniającym a graczem, którego próbują odepchnąć

OBRONA przy trzymaniu L2 || LT

  • Skuteczność tarczy jest tym mniejsza, im dłużej przycisk tarczy jest przytrzymany.
  • Im silniejszy gracz, tym dłużej może skutecznie osłaniać.
  • Wpływ Atrybutów na mechanikę Tarcz został zwiększony, przy czym Siła ma największy wpływ.
  • W systemie osłon wprowadzono ulepszenia, w tym skuteczność osłon, siłę osłon i interakcje.

Fizyka piłki

Sztuczna inteligencja wspiera sztuczną inteligencję True Flight Ball Physics, badając setki rzeczywistych podań, strzałów, rzutów wolnych i dośrodkowań oraz dostrajając je, aby piłka opadała, skręcała i szybowała w EA SPORTS FC™ 24 w taki sam sposób, w jaki kopią ją niektórzy z najlepszych piłkarzy.

Ręce AI

Rękawiczki StretchSense rejestrują naturalne ruchy dłoni na nowym poziomie szczegółowości i przekazują te dane do sztucznej inteligencji, aby generować ruchy dłoni w ruchu, które odzwierciedlają ruchy dłoni, nadgarstków i palców, gdy piłkarze grają w The World’s Game.

Napisane przez
Franek

Redaktor Naczelny FIFASITE.PL. Jeden z założycieli portalu obok Macieja i Wojtka. Poza portalem wielki fan piłki nożnej, sympatyk FC Barcelony, Lechii Gdańsk.

Wesprzyj FIFASITE.PL

Postaw mi kawę na buycoffee.to

NASZ DISCORD!

ANKIETA

Jaki jest Twój ulubiony tryb w EA FC 24?

View Results

Loading ... Loading ...

Kupuj gry taniej

Polecane artykuły

IEM 24 – jedna z największych modyfikacji do FC 24

Mamy kolejnego, gigantycznego moda do FC 24! IEM – bo tak się...

Zakończyły się rozgrywki Extraliga Games. Czas na podsumowanie

Za nami największe wydarzenie związane z FC 24 tego lata. Turniej Extraliga...

Rusza Extraliga Games! Kto wygra turniej FC 24? [RELACJA LIVE]

Dziś ruszają rozgrywki Extraliga Games organizowane przez Legendary Event w Ełku! Impreza,...

Samuel Eto’o z pierwszą kartą specjalną w FC 24. To ewenement na skalę Ultimate Team

EA SPORTS lubi rozdawać karty specjalne praktycznie wszystkim ikonom – co prawda...