No to zaczynamy trailerem. A co dalej? Tłumaczenie najnowszego pitch notes:
Jeden na jednego
Jednym z głównych aspektów rozgrywki FIFA 20, które chcieliśmy podkreślić, jest sytuacja „jeden na jeden”. W prawdziwym futbolu niektóre z najbardziej ekscytujących momentów pochodzą z tego typu sytuacji i chcieliśmy rzucić na nie uwagę.
Ze względu na przebudowę naszego systemu pozycjonowania, gracze powinni znaleźć się w pojedynkach jeden na jeden, na całym boisku, częściej w FIFA 20. Zarówno drybler, jak i obrońca będą mieli więcej czasu i miejsca na czytanie gry i pokaż swoje umiejętności niż kiedykolwiek wcześniej – czy to skrzydłowy próbuje przebić się przez obronę, czy pomocnik trzymający zamykający śmiertelnie groźnego napastnika – to tylko niektóre momenty, które mogą określić przewagę w wyrównanym meczu.
Ponadto naszym celem w FIFA 20 jest zapewnienie rozgrywki, która pozwala na czytanie i przewidywanie, a nie na grę, w której reagujesz tylko na przeciwnika. Kluczowa jest strategia i ogólne zrozumienie piłki nożnej.
Aby stworzyć te chwile, zespół skupił się na czterech głównych aspektach: odstępach, ruchu, przepływie gry i narzędziach.
- Odstępy i ruch : zespół dokonał dużej restrukturyzacji systemu pozycjonowania AI, podkreślając działania kontrolowane przez użytkownika.Gracze na boisku powinni zachowywać się bardziej realistycznie niż kiedykolwiek, utrzymując przestrzeń i reagując na pilność potrzebną w każdej sytuacji. Aby poprawić niepotrzebne ruchy graczy i gorączkowe uczucie gry, gracze będą teraz starali się utrzymać swoją formację i pozycję, przewidując następny ruch przeciwnika, zamiast po prostu iść w ich kierunku. W tym samym czasie gracze będą nadal tworzyć i oferować wsparcie, gdy nadarzy się okazja.
- Game Flow : Skupiono się na zbudowaniu wolniejszej i bardziej złożonej gry poza piłką, jednocześnie utrzymując ją bardzo szybko i sprawnie na piłce. Gracze będą mieli więcej czasu na czytanie sytuacji i planowanie kolejnych kroków, kładąc nacisk na bardziej taktyczną obronę, ale jednocześnie gracze będą reagować szybciej i szybciej niż wcześniej, pozwalając na wybuchowe ucieczki i ucieczki.
- Narzędzia : Osiągnięcie sytuacji „jeden na jeden” było pierwszym krokiem, następnym krokiem było zapewnienie obu stronom narzędzi do rozwiązania tych problemów. Niektóre z tych nowych narzędzi są;
- Nowy Strafe Dribble
- Kontrolowane Tackling
- Agile Jockey System
- Nowe polecenia:
- Lofted Ground Pass: X + X / A + A
- Lofted Ground Through Pass: △ + △ / Y + Y
- Driven Lobbed Through Pass: L1 + R1 + △ / LB + RB + Y
- Slow Dribble: L2 + R2 + LS / LT + RT + LS
- Konfiguracja dotyku: R1 + kierunek RS (Hold) / RB + kierunek RS (Hold)
- Strafe Dribble: L1 + LS / LB + LS
- Strafe Dribble (kąt blokady twarzy): L1 + R1 + LS / LB + RB + LS
- Przechwycenie bramki bramkarza: △ / Y + △ / Y (wstrzymanie)
Decydujące chwile
Jak wspomniano powyżej, aby osiągnąć nasz cel, jakim jest tworzenie ekscytujących chwil, musieliśmy zapewnić graczom narzędzia do osiągnięcia sukcesu w takich sytuacjach.
Jedną z dużych ulepszeń było sprawienie, by gra była bardziej responsywna niż kiedykolwiek wcześniej. Stworzyliśmy nowy system, który zapewnia graczom możliwość dokonywania zmian w wprowadzaniu przycisków w ostatniej sekundzie w pewnych sytuacjach podczas przechodzenia, strzelania i zalewania. Tam, gdzie w poprzednich latach dane wejściowe byłyby zbyt późne, aby wpłynąć na działania graczy, FIFA 20 pozwala na większą wierność z kontrolerem i reagowanie na reakcje użytkowników.
Rozszerzyliśmy także system Active Touch z FIFA 19 na nasz system sterowania piłką, pozwalając graczom zachować szybkość i zwinność podczas zbliżania się do piłki w celu uzyskania pułapki. System ten poprawia również kierunek skierowania, początkową kontrolę i kontakt z piłką i pozwala na bardziej płynne działania kontrolne.
Oto narzędzia, które gracze będą mieli na wyciągnięcie ręki:
- Strafe Dribbling : Strafe jest niezwykle zwinny i reaguje, a trzymając L1 / LB ten mechanizm daje graczom bardziej precyzyjną kontrolę nad ich ruchami. Zapewnia to graczom wiele kreatywnych sposobów na drybling, takich jak nagła zmiana kierunku lub wabienie przeciwnika i przyspieszanie. Zespół stworzył również odmianę mechaniki, aby umożliwić graczom wykonanie Strafe zablokowanego na bieżącym kącie zwróconym w stronę przeciwnika, zamiast skierować go w stronę celu, tak jak w przypadku domyślnego Strafe. Ta technika pozwoli na jeszcze większą kontrolę i precyzję.
- L1 / LB za Strafe Dribble
- L1 + R1 / LB + RB dla Strafe Dribble (kąt blokady twarzy)
Controlled Tackling : Zmodernizowany system, który sprzyja ręcznemu rozwiązywaniu problemów, upewniając się, że obrońca, który próbuje się zmierzyć, robi to w korzystnym kontekście dla swojej drużyny w większości przypadków. Obrońcy odniosą większy sukces w odzyskiwaniu posiadania, walcząc z piłką w kierunku kolegi z drużyny, aby utrzymać piłkę w grze po walce. Aby nagradzać ręczną obronę, system ten minimalizuje również częstotliwość atakujących utrzymujących piłkę po udanym trafieniu, kładąc większy nacisk na siłę obrońcy i poprawiając potknięcia spowodowane przez atak.
- O / B to Stand Tackle lub Hold O / B dla Hard Tackle
- Ten system będzie mniej widoczny w przypadku używania slajdów, ponieważ uruchamiają się natychmiast po naciśnięciu przycisku.
Podobnie jak w prawdziwej piłce nożnej, raz na jakiś czas piłka odbija się od napastnika, jednak częstotliwość tego zmniejsza się.
- Agile Jockey : Odświeżenie ręcznego systemu Jockey, dzięki czemu staje się bardziej zwinny i reaguje podczas obrony. Mechanizm ten umożliwi kontrolowanym przez użytkownika obrońcom lepsze odcięcie pasów lub zablokowanie strzału. Celem nowego systemu dżokeja jest zachęcenie graczy do korzystania z ręcznej obrony i dokładnego przewidywania, co zrobi przeciwnik.
- L2 / LT dla Slow Jockey
- L2 / LT + R2 / RT dla Fast Jockey
- Złożone wykończenie : Poprawiona spójność fotografowania 1 na 1, tworząc bardziej kliniczne wykończenie blisko celu. Omówiliśmy ten nowy system dogłębnie w naszych poprzednich notatkach dotyczących rozgrywki .
Set Up Touch : Nowa mechanika dla FIFA 20, gracze mogą użyć tej specjalnej umiejętności, aby ustawić następny strzał / podanie, aby być bardziej dokładnym i precyzyjnym. Chociaż ten ruch jest bardzo potężny, jeśli jest wykonywany poprawnie, wymaga na to czasu i miejsca, pozostawiając gracza podatnego na przeciwników podczas ruchu. Ten dotyk otwiera również nowe możliwości twórcze, pozwalając na dodawanie fałszywych sztuczek i innych ruchów do arsenału.
- R1 / RB + RS (w kierunku), aby ustawić następny strzał / przejście
Fizyka piłki
Aby nadać piękniejszej grze autentyczności, przepisaliśmy fizykę piłki, odtwarzając rzeczywisty ruch piłki nożnej z wyraźnymi podskokami, obrotami i trajektoriami. Ten ulepszony system zapewnia nam również możliwość tworzenia unikalnej fizyki dla różnych typów piłek, a my zajmiemy się tym tematem, gdy będziemy mówić o rozgrywce w VOLTA FOOTBALL prowadzącej do premiery FIFA 20.
Nowa fizyka sprawi, że przejścia będą bardziej realistyczne, dodając spin i tworząc naturalną krzywą z przejściami. Gracze często widzą, jak piłka odbija się od ziemi po kontakcie i subtelnych podskokach, gdy piłka dotknie ziemi, co będzie miało wpływ na trajektorię piłki, a także podczas chwytania piłki. Ciężkie podania i złe podania będą bardziej odbijać się od ich trajektorii, aby zademonstrować błąd / trudność przejścia. Zużycie smoły wpływa również na odbicia, a bardziej szorstkie skoki zwiększają odbijanie się piłki, co powoduje, że rośnie ona coraz bardziej nieregularnie.
Ulepszono także trajektorie strzałów dzięki nowej Fizyce. Gracze powinni widzieć rosnące strzały, strzały zanurzeniowe, strzelające strzały, strzały golące i bardziej interesujące krzywe niż kiedykolwiek wcześniej. Te strzały są kontekstowe na podstawie krzywej, mocy, kąta i atrybutów gracza wykonującego strzał.
Odświeżenie innych elemetnów
Innym obszarem, na którym się skupiliśmy, był odświeżający Set Set. Zespół otrzymał wiele opinii na temat Free Kicks, które były nieprzewidywalne i niespójne, więc poświęciliśmy wiele wysiłku na odbudowanie systemu dla FIFA 20.
Nowy system rzutu wolnego dzieli się na pięć aspektów: cel, pozycja, moc, wirowanie i synchronizacja.
- Cel : Pierwszym krokiem był nowy mechanizm celowania. Cel działa teraz z siatką wyświetlaną na bramce, a gracze mogą użyć swojego padu, aby wybrać, gdzie wycelować swój rzut wolny.
- Pozycja : Zamiast powoli kroczyć wokół piłki i przemieszczać się do różnych pozycji początkowych, naciśnięcie prawego drążka w lewo lub w prawo spowoduje teraz przesunięcie gracza między predefiniowanymi pozycjami (Szeroki, Normalny, Prosty). Każda pozycja daje pewną premię do twojego strzału, z Szeroka daje zwiększoną ilość spinu i Prostą zapewniającą wzrost spinu na zewnątrz strzałów ze stóp. Normalna to równowaga między obiema.
- Moc : Przy określaniu wysokości strzału przez celownik, siła strzału określa teraz trajektorię strzału. Strzał o niskiej mocy będzie bardziej zbliżony do finezyjnego ujęcia (loopy), a strzał o dużej mocy będzie bardziej napędzany i bezpośredni. Dążenie w kierunku dolnej części sieci będzie również priorytetem dla strzałów napędzanych, pozwalając graczom strzelać pod ścianą.
- Zakręć : Po zasileniu strzału i podczas podbiegu przed kontaktem gracze mogą zastosować wirowanie do piłki. Aby zastosować różne obroty, musisz wykonać gesty za pomocą prawego drążka, jak pokazano poniżej. Szybkość i dokładność gestu określi, ile spinów zostanie dodanych do piłki.
- Czas: gracze mogą również korzystać z mechaniki Wykończenia Czasowego w nowym systemie rzutu wolnego, co pozwala na próbę naciśnięcia przycisku w prawo w momencie kontaktu strzału. Jeśli się powiedzie, zmniejszy to ilość błędów i zwiększy ilość wirowania zastosowanego do strzału. Jeśli się nie powiedzie, znacznie zwiększy ilość błędów zastosowanych do strzału.
Ulepszono także rzuty karne, wykorzystując te same mechanizmy celowania, mocy i synchronizacji co rzuty wolne. Duża różnica polega na tym, że nie ma żadnej regulacji pozycji początkowej ani sterowania obrotem na prawym drążku. Jednak w przeciwieństwie do rzutów wolnych, gracze mogą nadal zmieniać cel kopnięcia w trakcie rozbiegu, pozwalając na ostatnie zmiany.
Oprócz tego, co zostało wspomniane powyżej, ulepszyliśmy wszystkie animacje kopnięć i strzałów zarówno za rzuty wolne, jak i kary, dodaliśmy kilka nowych wzlotów i animacji graczy Star, a także usunięto mechanikę pełzania ścian, o którą wcześniej proszono podczas sesji sprzężenia zwrotnego z Społeczność. Te zmiany mają na celu stworzenie bardziej satysfakcjonujących i autentycznych elementów zestawu w FIFA.
Inne ulepszenia
Oprócz tego, co zostało opisane powyżej, istnieje wiele innych ulepszeń w grze FIFA 20. Chociaż niektóre ulepszenia są bardziej subtelne i nie będą od razu oczywiste, wszystkie one przyczyniają się do naszego celu, jakim jest zapewnienie rozgrywki, która pozwala na czytanie i przewidywanie, więcej niż tylko reagowanie na przeciwnika.
Oto kilka z tych ulepszeń:
- Przechwycenie bramki bramkarza : Naciśnij △ / Y + △ / Y i przytrzymaj, a bramkarz będzie pędził od linii bramkowej do znaku karnego, aby przechwycić nadchodzące krzyże. Może to pomóc w przechwyceniu nadchodzącego krzyża, ale stwarza również ryzyko złapania bramkarza z pozycji.
- Sędziowie w grze: Sędziowie są teraz „przepuszczalni” i nie powinni kolidować z piłką lub zawodnikami, uniemożliwiając im wpływanie na grę w jakikolwiek sposób.
- Ulepszone bloki: ulepszenia w celu zmniejszenia liczby pominiętych bloków i dodania nowych animacji.
- Lofted Passes: Nowe „pomarszczone przejście” po dwukrotnym naciśnięciu przycisku przejścia (ziemia lub przez) – jak wspomniano w naszym pierwszym artykule .
- Ball Relative Switching: nowa opcja przełączania przy użyciu prawego drążka do przełączania. Gracze mogą zmienić swoje ustawienia, aby wykonać przełączniki Ball Relative zamiast klasycznych przełączników Player Relative. Pomaga to graczom, którzy używają piłki, jako wizualne odniesienie podczas przełączania.
- Usunięto „No Touch Dribble”: Unikaj konfliktów z innymi mechanikami i tworzy miejsce na nowy Set Up Touch. To był kolejny temat, o który prosiliśmy podczas naszych sesji zwrotnych ze społecznością.
- Odbiornik Early Lock to Pass: Nowa opcja ustawień kontrolera dla Passing, umożliwiająca zablokowanie odbiorcy na początku vs późno (domyślnie). Blokowanie na wczesnym etapie pozwala graczom zmienić lewy kierunek drążka po rozpoczęciu animacji przejścia bez zmiany miejsca przejścia. Blokowanie późno pozwala graczom zmienić zdanie tak późno, jak to możliwe, blisko momentu, w którym piłka jest kopnięta.
- Kick-Off Emotions : Poprawiona funkcjonalność i animacje, gracze są w stanie wykonać emocje podczas każdego Kick-Off. Każdy kierunek ma specyficzne emocje:
- Angry towards Opponent = RS Up
- Angry towards Team = RS Down
- Szczęśliwy w stosunku do przeciwnika = RS lewo
- Zadowolony z Team = RS Right
(Ta funkcja służy do wyrażania siebie przeciwnikowi i nie ma wpływu na rozgrywkę).
- 50/50 Tackles: Rozwiązane problemy z atakami 50/50, zwłaszcza gdy są one uruchamiane w sytuacjach dryblingu, dając dodatkową korzyść dryblerowi podczas walki.
- Pomoc blokowa: Wyłączenie ustawienia „Pomiń blokowanie pomocy” będzie teraz miało wpływ tylko na gracza kontrolowanego przez użytkownika, a nie na graczy kontrolowanych przez SI, aby umożliwić użytkownikom większą kontrolę nad blokami automatycznymi. Kolejny temat, o który prosili gracze podczas naszych sesji zwrotnych.
- Nowe ruchy umiejętności: Boczna pięta do pięty, Feint i Exit, Przeciągnij, aby przeciągnąć, a Flair Roulette to nowe ruchy umiejętności. Heel Chop Turn i Drag Back Sombrero to nowe umiejętności kombo.
- Nowe uroczystości i animacje, które służą zarówno do aktualizacji naszej biblioteki prawdziwych momentów, jak i odświeżenia ogólnej jakości wizualnej gry, przy jednoczesnym dążeniu do lepszego przedstawienia ruchów i reakcji graczy.