Parę miesięcy temu EA zostało oskarżone o celowe osłabianie kart w grze FIFA 21 w trybie Ultimate Team.
Jakiś czas temu elektronicy zostali oskarżeni o potajemne i celowe nerfienie kart w FIFIE 21. Podobno po czasie najlepsi piłkarze grają gorzej niż powinni. Odpowiadać ma za to system DDA (Dynamic Difficulty Adjustment), który często stosowany jest w produkcjach firmy takich jak Madden, Dhl, czy właśnie FIFA . Polega on na dynamicznym dostosowywaniu poziomu trudności w grach i niby też jest odpowiedzialny za osłabianie piłkarzy w multiplayerze dwudziestki jedynki. Taka teoria pojawiła się na reddicie. Sporo graczy w nią uwierzyło. Ale jakie mogłyby być motywacje EA? Może chodzić o ustawianie mety pod nowe karty co miałoby zachęcić ludzi do kupowania paczek, w celu pozyskania nowych i sliniejszych. Na skutek tego elektronicy, by zarobili większą kasę z Fifa Points. Jest to już kolejny raz kiedy reniforem jest zarzucane zjawisko handicapu w fifie, które potrafi być bardzo frustrujące i słyszy się już o nim od lat. Electronic Arts jednak odpowiedziało na zarzuty w oświadczeniu na ich stronie:
,,Zapewnienie uczciwej rozgrywki jest dla EA bardzo ważne i wielokrotnie staraliśmy się jasno dać do zrozumienia, że to zobowiązanie dotyczy zarówno nas, jak i graczy. Publicznie mówiliśmy, że nie wykorzystujemy skryptów, „Dynamicznego dostosowania poziomu trudności” (DDA) lub innych podobnych funkcji, które automatycznie zmieniałyby poziom trudności rozgrywki w meczach FIFA, Madden czy NHL Ultimate Team.
Niedawno nasze stwierdzenia zostały podważone w pozwie, w którym stwierdzono, że w rzeczywistości wykorzystujemy system DDA w trybach Ultimate Team. Z radością informujemy jednak, że strona powodowa wycofała ten pozew. Przedstawiliśmy szczegółowe informacje techniczne i umożliwiliśmy rozmowę z naszymi inżynierami, co potwierdziło (ponownie), że w trybach Ultimate Team nie stosujemy żadnych systemów DDA lub skryptów. Jesteśmy zadowoleni z tego wyniku.
Chociaż EA jest właścicielem patentu technologii DDA, to nigdy nie zastosowaliśmy jej w grze FIFA, Madden czy NHL i nigdy tego nie zrobimy. Nie zamierzamy wykorzystywać technologii DDA, by dać graczom jakąkolwiek przewagę w trybach online w którejkolwiek z naszych gier i nigdy nie stosowaliśmy takich zabiegów w grach FIFA, Madden czy NHL.
Zarówno firma EA, jak i zespoły twórców gier FIFA, Madden i NHL stawiają na uczciwą rozgrywkę. Więcej informacji na temat naszego zobowiązania w tym zakresie znajdziecie w Zasadach Pozytywnego Grania.“