EA Sports wydało “rewolucyjną” aktualizację do FIFA 22 – czternastą już łatkę. Co przygotowali dla nas w najnowszej aktualizacji? Oto wpis ze strony EA Sports.
Aktualizacja tytułowa nr 14 jest już dostępna w grze FIFA 22, a wraz z nią odświeżamy kilka elementów ataku i obrony. Możesz zapoznać się z pełnymi notatkami aktualizacji tutaj, a w tym artykule omówimy niektóre z najbardziej znaczących zmian w rozgrywce, od strzelania do walki.
Wskoczmy.
Strzały knuckle ball
W aktualizacji nr 14 wprowadzamy następującą zmianę strzału kastetu:
– Zwiększono prawdopodobieństwo uderzenia kostką podczas prośby o uderzenie z dużą siłą, gdy piłka znajduje się 0,67 metra/2,2 stopy od stóp gracza.
Wprowadzając tę zmianę, naszym celem jest zwiększenie różnorodności strzałów widzianych podczas rozgrywki, aby nadać akcie strzelania większą autentyczność. Atrybuty nie wpływają na to, czy dojdzie do strzału knykciem, warunki do niego są związane ze wspomnianą wcześniej odległością i kierunkiem strzału. Kąt strzału musi być skierowany przodem do kierunku jazdy, mniej więcej w kierunku, w którym patrzy już zawodnik przy piłce.
Oto jak może wyglądać uderzenie Knuckle Ball w grze z KP #14:
Nowy ruch umiejętności: Przetoczenie piłki o 180
W aktualizacji 14 dodano nowy ruch umiejętności:
– Dodano nowy ruch umiejętności Ball Roll Cut 180, który mogą być wykonywane przez graczy z oceną ruchu umiejętności 4 lub 5 gwiazdek.
Ball Roll Cut 180 ma dać graczom więcej opcji podczas poruszania się z piłką w celu wygenerowania przestrzeni w nowych sytuacjach, które mogą potencjalnie oszukać obrońców. Jest to kolejne narzędzie, którego atakujący mogą użyć do przełamania obrony, a także kolejna uwaga, którą obrońcy powinni zaplanować. Oto jak wykonać ten ruch umiejętności na domyślnych kontrolkach:
Przytrzymaj L1 (kontrolery PlayStation) lub LB (kontrolery Xbox), a następnie przesuń prawy drążek w kierunku przeciwnym do kierunku, w którym zwrócony jest zawodnik z piłką, a następnie przesuń go po raz drugi, wciąż przytrzymując L1 lub LB.
Oto jak Ball Roll Cut 180 wygląda w akcji:
Blokowanie strzałów
Aktualizacja #14 ma dwie zmiany w blokowaniu strzałów:
– Znacząco zmniejszono zasięg próbowanych bloków strzałów przez graczy kontrolowanych przez AI.
– Nieznacznie zmniejszono zasięg próbowanych bloków strzałów przez graczy kontrolowanych przez ludzi.
Jednym z naszych celów w zakresie stale zmieniającej się równowagi między grą w ataku i obronie jest przetestowanie przez graczy swoich umiejętności w każdej kategorii przeciwko sobie nawzajem. W rezultacie wprowadziliśmy znaczne zmniejszenie zasięgu bloków strzałów od graczy kontrolowanych przez AI, aby pomóc promować bardziej kontrolowane przez graczy podejście do blokowania strzałów.
Jednocześnie jednak nieznacznie zmniejszyliśmy zasięg bloków strzałów od graczy kontrolowanych przez ludzi, aby promować bardziej otwarte i płynne wrażenia podczas strzelania podczas meczów.
Niskie mocne strzały
Aktualizacja nr 14 wprowadza następującą zmianę do Niskich Mocnych Strzałów:
– Znacznie zwiększono celność Low Driven Shots o małej i średniej mocy.
Zauważyliśmy, że Niskie Mocne Strzały są trochę niedostatecznie wykorzystywane, ponieważ ich celność nie zawsze była taka sama jak innych rodzajów strzałów, więc dostosowaliśmy ich celność w scenariuszach z niską i średnią mocą. Spodziewamy się wzrostu celności o około 17,5% dla tego typu niskoenergetycznych strzałów, gdy osoby wykonujące strzał nie znajdują się pod znaczną presją. Naszym zamiarem jest zapewnienie graczom dodatkowej opcji strzelania bramek w 1v1 i innych scenariuszach.
Oto próbka tego, jak mogło wyglądać 100 słabych strzałów o niskim poborze mocy przed 14. aktualizacją. Zwróć uwagę, że czarne linie pokazują potencjalne strzały niecelne, zielone linie pokazują gole strzelone w tym scenariuszu, a czerwone linie wskazują na potencjalne interwencje bramkarza.
Pokonywanie odległości
Aktualizacja #14 wprowadza następującą zmianę defensywną:
– Znacząco zmniejszono zasięg wymagany dla obrońcy do podjęcia próby ataku bez wezwania do tego.
Podobnie jak w przypadku zmian w blokowaniu strzałów, ta zmiana ma na celu promowanie bardziej aktywnego i praktycznego doświadczenia między atakującym a obrońcą. Ta zmiana będzie w dużej mierze zauważalna, ale nie tylko, w sytuacjach, w których atakujący walczą z obrońcami kontrolowanymi przez AI oraz gdy obrońcy stosują zabezpieczenie drugorzędne.
Świetna obrona zawsze sprowadza się do kilku kluczowych elementów, takich jak pozycjonowanie, przewidywanie i oczywiście walka. Wprowadzając tę zmianę, chcemy bardziej niż wcześniej skupić się na kontrolowaniu przez gracza ataku.
– – – – – –
Dziękujemy wszystkim za zapoznanie się z artykułem na temat prezentacji na temat 14. aktualizacji tytułu. Mamy nadzieję, że podobają się wam zmiany w rozgrywce i jak zawsze czekamy na wasze opinie.
Twoje zdrowie,
Goran Popovic i zespół deweloperów EA SPORTS FIFA