FIFA Retro- Zapomniane elementy rozgrywki w FIFA !

przetłumaczono z redbull.com

Każdego roku FIFA otrzymuje zaktualizowane statystyki graczy i nieco bardziej rozpoznawalne twarze, więc próbując przełamać monotonię, EA czasami dodaje nowe tryby gry do swojej flagowej serii piłkarskiej.
Czasami stają się molochami. Innym razem spadają bardziej niż napastnik w polu karnym, gdy nikogo nie ma w pobliżu. Wiele trybów gry FIFA, choć równie trafionych i chybionych jak obrona Arsenalu, zostało wprowadzonych nieco za wcześnie, a świetne pomysły, takie jak Football Fusion i mecze halowe, zostały zbyt wcześnie zastąpione. Przyglądamy się niektórym trybom, które zasługiwały na większe rozwinięcie.

FIFA 97- Piłka Halowa

FIFA 97 przedstawiała na okładce gwiazdę  Newcastle, Davida Ginolę, a także wykorzystała go jako podstawę do nowego przechwytywania ruchu w grze. Ale oprócz bardziej realistycznego ruchu gracza FIFA 97 wprowadziła także innowacyjny tryb gry na hali. Pozwalając ci rozgrywać mecze 6 na 6, tak jak wtedy, gdy byłeś na przyjęciu urodzinowym swojego najlepszego przyjaciela. W trybie halowym unikano rzutów z autu i rzutów rożnych, co skutkowało szybszą i bardziej energiczną grą. Pomimo dobrych opinii graczy, tryb halowy powrócił tylko raz w grze FIFA 98, a EA dało mu przewagę w grze FIFA 99. Tryb powrócił “lekko”  upośledzony w trybie Volta.

FIFA 2000- Klasyczne drużyny


Oprócz zwykłego składu, FIFA 2000 szczyciła się łącznie 40 klasycznymi drużynami. Gra FIFA 2000, zawierająca słynne XI ze wszystkich epok klasycznego futbolu, pozwala ci grać niepowstrzymaną drużyną Brazylii z 1970 r., Realem Madryt z 1950 r., Holandią z 1974 r. i wieloma innymi. Dając ci szansę gry jako Pele i Maradona, FIFA nawet licencjonowane stroje, nazwiska i podobizny graczy, więc był to najlepszy jak dotąd sposób na ponowne przeżycie starych gier. Niestety FIFA 2000 była pierwszą i ostatnią wycieczką w pełni wyposażonym trybem klasycznym, z grami FIFA w dzisiejszych czasach tylko z jedną, fikcyjną drużyną „Ultimate XI”.

FIFA 06 – Retro mode

FIFA 06, z okładką uświetnioną przez młodego, obiecującego Wayne’a Rooneya i niezrównanego Ronaldinho, była trzynastą grą z serii FIFA i pozwoliła EA spojrzeć zarówno w przeszłość, jak i w przyszłość. Podobnie jak inne gry EA NHL i NBA z tego roku, FIFA 06 została wyposażona w specjalny tryb retro. Zawierający kompilację wideo najbardziej pamiętnych piłkarskich momentów zespołu EA i wszystkie poprzednie gry FIFA, tryb retro FIFA 06 dał nawet szansę zagrania w grę, od której wszystko się zaczęło: 16-bitową FIFA International Soccer. Od tego czasu EA nie wskrzesiło trybu retro, więc teraz, jeśli chcesz grać w International Soccer, będziesz musiał użyć emulatora lub starej konsoli.

FIFA 2004 – Football Fusion

Menedżery piłkarskie mogą oferować jedne z najtrudniejszych dogłębnych i taktycznych doświadczeń, jakie można znaleźć poza ziemianką, ale często są krytykowane za brak praktycznej rozgrywki. EA rozwiązało ten problem już w 2004 roku, wprowadzając „Football Fusion”, tryb, który dawał graczom zarówno gry Total Club Manager 2004, jak i FIFA 2004 szansę rozegrania meczów, którymi zarządzali. Wynik? Wszechstronne doświadczenie piłkarskie 360 ​​stopni, dające graczom szansę na zrobienie różnicy na murawie. Niestety, EA nigdy nie powróciło do formatu, woląc dołączyć do okrojonego trybu kariery menedżera w późniejszych grach FIFA.

FIFA 2003 – Freestyle Control

Rok 2003 był rokiem czystych umiejętności, kiedy Brazylia 3R (Ronaldo, Ronaldinho i Rivaldo) zdominowała Puchar Świata poprzedniego lata. Naturalnym było, że EA włączyło się do akcji, więc FIFA 2003 wprowadziła kontrolę stylu swobodnego, umożliwiającą pierwsze dotknięcia, z których Neymar lub Messi byliby dumni. Rok później FIFA 2004 dodała sprytne ruchy przy piłce, ale marzenie się skończyło w FIFA 2006, kiedy obie funkcje zostały wycięte. Co więcej, EA faktycznie pogorszyło umiejętności i pierwszy dotyk graczy, argumentując, że czyni to grę bardziej realistyczną.

FIFA 2001 – Faule Intencyjne

Chociaż FIFA 2001 nie jest trybem gry jako takim, wprowadziła do graczy „umyślny faul”. Umyślny faul, często używany w ostateczności lub jako cyniczny ruch strategiczny, pozwalał graczom pokonywać przeciwników z zaciekłością podobną do MMA, a wszystko to za pomocą wygodnego naciśnięcia przycisku R1. Doskonały do ​​wyeliminowania gwiazdorskiego gracza twojego partnera, zatrzymania płynnej piłki nożnej na jej torach lub po prostu do wywołania kompletnego chaosu, zamierzony faul podzielił opinie graczy. Próbując ocalić piękną grę, EA dała faulom czerwoną kartkę w FIFA 2002, zmuszając graczy do ranienia innych graczy uczciwie i uczciwie. Podobnie jak wyzwania Roya Keane’a lub Vinniego Jonesa, być może lepiej pozostawić je w przeszłości pięknej gry.

FIFA 99 – European Dream League

FIFA 99 najlepiej zapamiętana w tych dniach ze swojej niesamowitej ścieżki dźwiękowej, ale była to przełomowa premiera w tamtym czasie. Poza znacznie bardziej płynną i naturalną rozgrywką, FIFA 99 zawiera także tryb „European Dream League”. Zasadniczo będąca mocną kombinacją Ligi Mistrzów i normalnych mistrzostw, Europejska Liga Marzeń zgromadziła najlepsze drużyny Europy w lidze, w której występowały takie kluby jak Barcelona, ​​Manchester United i Bayern Monachium oraz wiele innych. Niestety FIFA 99 była jedynym momentem, w którym gwiazdy ustawiły się w takiej bitwie, a EA nie przywróciło tego trybu.