Wczorajszy dzień był bardzo interesujący dla fanów wyczekujących EA SPORTS FC. Odbyła się gala LaLiga, która podsumowywała cały sezon 2022/23, ale i także prezentowała nowego sponsora tytularnego – EA SPORTS. Podczas uroczystości pokazano nieco “smaczków”, które będziemy próbowali rozgryźć.
Mamy coraz więcej informacji z EA SPORTS FC. Będziemy mieli ich jeszcze więcej z czasem, ponieważ już wczoraj zaczęły pojawiać się pierwsze screeny oraz informacje na temat gry. Na gali, która odbyła się w poniedziałek (3.07) można było wyłapać parę smaczków, które dotyczyły nowej gry od EA. Ale po kolei.
1. SPONSORING TYTULARNY
LaLiga oficjalnie zaprezentowała wczoraj EA SPORTS jako swojego sponsora tytularnego. To coś z pewnością wielkiego dla producentów gry, ale i fanów serii gier FIFA / EA SPORTS FC. Poznaliśmy przede wszystkim nową nazwę LaLiga, ale i innych poziomów rozgrywkowych:
- Primera Division: LaLiga EA SPORTS
- Segunda Division: LaLiga Hypermotion V
- LaLiga Promises: LaLiga FC FUTURES
Ciekawić mogą nazwy drugiej ligi hiszpańskiej i młodzieżowego turnieju U-12. Otóż Hypermotion to oczywiście technologia implementowana od FIFA 22 na nowych generacjach konsol, która ulepsza rozgrywkę i sprawia, że jest jeszcze bardziej realistyczna. Dopisek “V” nie oznacza zaś, że to piąta wersja tej technologii, jak myśleliśmy. To pierwsza litera od “Volumetric”, czyli wolumetrycznej wersji silnika. FC FUTURES zaś to program prowadzony przez EA SPORTS, który kładzie mocny nacisk na rozwój młodzieżowego futbolu. Ambasadorami programu będą m.in. Ian Wright, Zinedine Zidane czy David Beckham.
Więcej o FC FUTURES pisaliśmy tutaj: KLIK
2. Nowe skany piłkarzy
Na gali LaLiga pojawiło się także kilka screenów, które przedstawiają piłkarzy. Z bliska mogliśmy przyjrzeć się twarzy Viniciusa Jr. oraz Jude Bellinghama, którzy będą prawdopodobnie znowu będą ambasadorami gry. Tym razem obaj występując w koszulkach Realu Madryt. Wyglądają co najmniej tak, jakby faktycznie występowali w prawdziwym meczu, na prawdziwym stadionie. Ale to tylko gra. Możemy sobie porównać, jak na przykładzie Viniciusa Jr. wygląda jego twarz w EA SPORTS FC i FIFA 23. Pewnie to kwestia zrzutu ekranu, ale moim zdaniem ten nowy “Vini” wygląda lepiej!
EA SPORTS FC – Vinicius Jr.
Trailer FIFA 23 – Vinicius Jr.
Piłkarze LaLiga w EA FC: m.in. Robert Lewandowski (na samej górze po środku), Nabil Fekir (biało zielona koszulka)
3. NOWE ZDJĘCIA ROZGRYWKI
Mamy także zdjęcie rozgrywki, a raczej nowych “bajerów”. W sumie tylko jedno, ale i tak sporo nam mówi o nowościach. Podczas meczu będą wyświetlać się statystyki posiadania piłki w danych częściach boiska. Tego jeszcze w grze nie było, więc w sumie ciekawa rzecz. Na zrzucie ekranu pokazanym na gali LaLiga przedstawiony jest też polski akcent – bramkarz Radosław Majecki.
4. ZAMKNIĘTA BETA, TRAILER
Więcej informacji na temat EA SPORTS FC pojawi się 13 lipca 2023 roku w transmisji na żywo w Virtual ClubHouse w Amsterdamie. Szczegółowe omówienie gry EA SPORTS FC nastąpi zaś dzień później, prawdopodobnie w oficjalnym trailerze. Szczęśliwcy będą mieli także dostęp do zamkniętej bety, która będzie dostępna tylko na PlayStation 5. Więcej informacji o niej w przyszłym tygodniu. O datach informuje nasz partner @FIFA_Infinity za pośrednictwem Twittera:
🚨#EASPORTSFC World Premier is set for July 13th via the Virtual ClubHouse livestream in Amsterdam!
On July 14th the development team will offer deep dives into the new game. pic.twitter.com/96W7uT6yk3
— Infinity FC (@theinfinityfc) July 3, 2023
5. WYGASAJĄCA UMOWA FC BARCELONY Z KONAMI
Po gali LaLiga znów trzeba poruszyć temat umowy mistrza Hiszpanii z KONAMI – producentami gier serii eFootball (wcześniej PES). Formalnie zakończyła się ona 30 czerwca 2023 roku, ale “ni widu, ni słychu” o ewentualnym przedłużeniu. Gracze znów wprowadzają scenariusz, że to EA SPORTS wkroczy po współpracę z Dumą Katalonii. Nie mamy więcej informacji – można tylko spekulować. Co ciekawe, stadion Camp Nou pojawił się w trailerze zapowiadającym sponsoring tytularny LaLigi.
Stadion rozpoznałem po charakterystycznym sponsorze – “Spotify”, który jest na bandach reklamowej drugiej kondygnacji trybun. To jednak nie musi oznaczać, że stadion Camp Nou pojawi się wreszcie w grze.
O FC Barcelona w EA SPORTS FC pisaliśmy już tutaj: KLIK