Football Manager 2023 w dużej mierze opiera się na scoutingu. Dla zarządu każdego klubu liczy się nie tylko obecny wynik, a również świetlana i zabezpieczona przyszłość. W związku z tymi oczekiwaniami nieustannie musimy poszukiwać młodych, perspektywicznych zawodników. Perełek, które zmienią losy naszego zespołu i zrobią z niego potęgę na skalę kontynentalną.
Jak jednak to zrobić? Jak znaleźć juniorów, których dostaniemy za stosunkowo niską kwotę, o których nie będziemy musieli walczyć z innymi, większymi klubami i którzy będą mieli wysokie gwiazdki potencjału? Przygotowałem kilka pomysłów na to, jak znaleźć utalentowane perełki z całego świata.
SPOSÓB PIERWSZY: YOUTH INTAKE
Jest to metoda czasochłonna. Jeśli chce się ją robić na dużą skalę – nawet bardzo czasochłonna. Jednak dzięki tej metodzie wszyscy niepopularni juniorzy z dużym potencjałem są zgrupowani w jednym miejscu. Jak korzystać z tego sposobu?
- Kliknij globus znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu głównego
- Wybierz opcję “Świat”
- Wybierz opcję “Transfery”
- W rozwijanym menu wybierz “Nabór juniorów”
- Masz dostępną listę wszystkich juniorów na świecie, którzy ostatnio zostali zrekrutowani do klubów. Osobiście obserwuję tyle ile mogę i powtarzam proceder co dwa tygodnie, ale każdy może to robić według własnych preferencji.
INNE METODY: U21, KLUBY AMERYKI POŁUDNIOWEJ ITP.
Chociaż uważam Youth Intake za najbardziej efektywną metodę, istnieją oczywiście inne. Dość dobrym sposobem może być przeglądanie reprezentacji U21, U20 itd różnorakich krajów i po prostu dodawanie do listy obserwowanych graczy, których uważamy za jednostki z potencjałem. Są też gracze, którzy przeglądają młodzieżówki klubów z Brazylii czy Argentyny i powtarzają ten sam proceder, co przy ekipach młodzieżowych reprezentacji. Zadziała? Zadziała. Polecam jednak Youth Intake najbardziej.
Jest jeszcze jedna metoda, najprostsza, ale często o niej zapominam. Po prostu wysyłanie scoutów do różnych krajów z wytycznymi dla przykładu: minimum półtora gwiazdki obecnych umiejętności, minimum 4 gwiazdki potencjału. Działa najlepiej w krajach takich jak Brazylia, Francja, Argentyna czy Anglia – ale warto próbować również w mniejszych krajach, w Afryce czy w Ameryce Środkowej.