UFL został opóźniony do przyszłego roku, ponieważ deweloperzy potrzebują więcej czasu na sfinalizowanie procesu rozwoju i dopracowanie gry.
Zgodnie z oficjalnym filmem z aktualizacją rozwoju udostępnionym przez dyrektora generalnego Strikerz Inc , Eugene’a Nashilova, UFL jest teraz w około 80% gotowe do uruchomienia, a twórcy potrzebują dodatkowego czasu na dalsze dopracowanie gry. Chociaż wideo zawiera kilka nowych materiałów z rozgrywki, a także z procesu tworzenia, otrzymamy więcej informacji na temat UFL i jego dokładnej daty premiery w grudniu 2022 roku.
Ponadto dyrektor generalny ujawnił, że w niedalekiej przyszłości odbędzie się wydarzenie, w którym fani będą mogli zagrać w grę przed jej oficjalną premierą, aby przekazać deweloperom dalsze informacje zwrotne.
UFL ma być darmową symulacją piłki nożnej. Trudno w tej chwili myśleć o nim jako o ogromnym rywalu dla FIFA (EA Sports FC) i eFootball, ponieważ UFL jest grą niezależną i nie ma pełnej licencji od dużych klubów w Europie, ale gra już osiągnęła umowa z wieloma klubami z Europy o udział w grze z pełną licencją, w tym Westham United, Sporting CP, Szachtar Donieck, Borussia Mönchengladbach, AS Monaco, Besiktas, Celtic i Rangers.
W grze wystąpi również wielu znanych piłkarzy jako ambasadorów UFL, w tym Cristiano Ronaldo, Kevin De Bruyne, Romelo Lukaku, Roberto Firmino i Oleksandr Zinchenko.
Jednym z największych celów programistów w UFL jest zapewnienie darmowego i fair-to-play doświadczenia, w którym możesz poprawić się w grze, po prostu wydając więcej pieniędzy. Obecnie tryb Ultimate Team w FIFA jest w jakiś sposób opłacalny, ponieważ możesz wydawać pieniądze z prawdziwego świata, aby zdobyć elitarnych graczy dla swojej drużyny i awansować szybciej niż ci, którzy nic na to nie wydają.
Zobacz materiał Strikez z modelami stadionów w grze!
Jeśli deweloperom uda się zapewnić satysfakcjonującą rozgrywkę dzięki systemowi progresji opartemu na umiejętnościach, UFL z pewnością może w przyszłości stać się odnoszącą sukcesy grą piłkarską, nawet bez pełnej licencji.
UFL powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine 4 i choć deweloper nie określił docelowych platform, wiemy, że trafi na konsole i komputery PC.