Konami podpisało umowę sponsorską z Interem Mediolan. Mówi się że od sezonu 23/24 Inter będzie exclusivem dla eFootball. Jednakże to nieprawda, gdyż EA już to wyjaśniło:
Także Inter zostaje w w FIFA i EA Sports FC. A oto pełna informacja od Konami:
MEDIOLAN – FC Internazionale Milano i KONAMI z radością ogłaszają, że osiągnięto ekskluzywne wieloletnie porozumienie, w ramach którego lider rynku gier zostanie globalnym partnerem klubu w zakresie gier wideo w piłce nożnej, partnerem Youth Development Center i Training Kit Back Partner.
W sezonie 2022/23 i później, logo eFootball™ dla popularnej serii gier wideo KONAMI o tematyce piłkarskiej pojawi się na odwrocie stroju treningowego noszonego przez pierwsze drużyny mężczyzn i kobiet, a także drużyny młodzieżowe, a także będzie prezentowane na zestaw przedmeczowy zakładany przez zawodników podczas rozgrzewki przed wszystkimi meczami krajowymi.
KONAMI będzie również posiadać prawa do nazwy poligonu treningowego, który jest siedzibą Interu Kobiet i Akademii Młodzieży, która zawsze była dumą i radością klubu, co świadczy o szerokim zaangażowaniu tej marki w świat Interu. Obiekt będzie nosił nazwę Centrum Rozwoju Młodzieży KONAMI Pamięci Giacinto Facchettiego . Plac treningowy będzie również gospodarzem serii wydarzeń dla młodzieżowych drużyn Nerazzurri, a także klubowych ośrodków treningowych, szkół piłkarskich i międzynarodowych akademii Inter, które odwiedzą Mediolan.
Ponadto partnerstwo obejmuje świat gier, który jest podstawową działalnością KONAMI i dziedziną, w której Nerazzurri są obecni od wielu lat w Inter Esports. KONAMI będzie współpracować z klubem przy krajowych i międzynarodowych projektach w świecie esportu , które zostaną ujawnione w trakcie kampanii.
Porozumienie to sygnalizuje odnowienie współpracy między dwiema globalnymi markami, które są liderami rynku w swoich sektorach, z dążeniem do innowacji , dialogiem z nowymi pokoleniami i międzynarodową wizją , które są podstawą strategii rozwoju klubu.
„Ta nowa, wieloletnia umowa o globalnym partnerstwie potwierdza znaczenie wspólnej ścieżki między Interem i KONAMI”, mówi Alessandro Antonello, dyrektor generalny FC Internazionale Mediolan , „jasne zobowiązanie, które przywraca więź, która rozpoczęła się wiele lat temu i będzie kontynuowana przyszłości, w oparciu o wspólne wartości i cele”.
„Cieszymy się, że możemy powitać KONAMI z powrotem w rodzinie Inter i ogłosić to ważne i wyjątkowe partnerstwo, które po raz kolejny udowadnia stale rosnącą wartość marki Nerazzurri i jej zdolność do reprezentowania idealnej platformy komunikacyjnej do angażowania młodych, innowacyjnych i międzynarodowy cel, zdolny połączyć miliony fanów na całym świecie dzięki długoterminowej strategii. Od tego sezonu KONAMI będzie odgrywać wiodącą rolę w naszym świecie” – powiedział Luca Danovaro, dyrektor ds. dochodów Interu Mediolan.
„Połączenie sił z klubem kalibru Interu jako część naszych partnerów piłkarskich jest dla KONAMI tak ekscytujące”, dodał Naoki Morita, europejski prezes KONAMI Digital Entertainment BV „Z nową nazwą Youth Development Centre, logo eFootball™ na Zestawy treningowe różnych zespołów i szereg aktywacji eSports, w KONAMI wiemy, że to partnerstwo przyniesie wiele sukcesów teraz i na dłuższą metę.”